Άλλο ακτοπλοΐα κι άλλο χαλυβουργία

Το δικαίωμα των ναυτεργατών να διασφαλίσουν τις αποδοχές τους, αλλά και τις θέσεις εργασίας στον κλάδο τους, είναι ασφαλώς σεβαστό και μέχρι ενός σημείο κι απαραίτητο.

Αλλά αν αληθεύουν όσα τους καταμαρτυρούν οι πλοιοκτήτες, αλλά και οι διατελέσαντες υπουργοί Ναυτιλίας, οι ναυτεργάτες επιχειρούν να διατηρήσουν προνόμια που δεν μπορούν πια να διατηρηθούν, επειδή οι καιροί έχουν αλλάξει κι απαιτούν θυσίες από τους πάντες.

Για παράδειγμα κατοχύρωσαν μια αύξηση των συνταξιούχων του ΝΑΤ κατά 7% το 2010 με υπουργό την κυρία Λούκα Κατσέλη (σύμφωνα πάντα με τα όσα υποστηρίζει η κυβέρνηση) κι απεργούν τώρα επειδή οι συντάξεις του ΝΑΤ μειώνονται κατά 7%.

Όταν πήραν την αύξηση ενώ η χώρα βρισκόταν στο κατώφλι του Δ.Ν.Τ. δεν είχε μιλήσει κανείς. Γιατί στις αυξήσεις κανείς δεν μιλάει, ενώ στις μειώσεις χαλάει τον κόσμο…

Ή ζητούν να διατηρηθεί το καμποτάζ στην κρουαζιέρα, όταν αυτή η διαδικασία που στερεί επί χρόνια σημαντικά δημόσια έσοδα από τον κρατικό προϋπολογισμό, έχει ήδη συμφωνηθεί κι έχει ψηφιστεί από την Βουλή.

Στην περίπτωση των ναυτεργατών ισχύει ότι ακριβώς ισχύει και με τις άλλες συντεχνίες στην Ελλάδα. Καλές είναι οι μεταρρυθμίσεις και πρέπει να προχωρήσουν αμέσως, αρκεί να μην αγγίζουν εμάς τους ίδιους, παρά μόνο τους άλλους!

Μπορεί οι πλοιοκτήτες να μην κοίταξαν ποτέ το μεροκάματο του ναυτεργάτη, όταν θησαύριζαν από την ακτοπλοΐα, αλλά και οι ναυτεργάτες αποσιωπούν μια σειρά από προνόμια που διατηρούν μέχρι και σήμερα και για τα οποία δεν κάνουν κουβέντα.

Πόσοι γνωρίζουν ότι εισπράττει μισθό τεσσάρων χιλιάδων ευρώ όποιος εργάζεται στο μαγειρείο του πλοίου, επειδή θεωρείται μέλος του πληρώματος, όταν την ίδια δουλειά θα την έκανε στην ξηρά με 800 ευρώ τον μήνα;

Πόσοι γνωρίζουν ότι η απασχόληση και η αμοιβή των ναυτεργατών είναι δωδεκάμηνη υποχρεωτικά, όταν σχεδόν κανένα πλοίο δεν κάνει δρομολόγια για δώδεκα μήνες, ιδιαίτερα προς τις άγονες και τις δυσπρόσιτες γραμμές;

Καλοί λοιπόν είναι οι αγώνες και άγιες οι απεργίες, αρκεί και τα αιτήματα των απεργών να είναι λογικά και δίκαια.

Γιατί αν σκοπεύουν οι ναυτεργάτες να μετατρέψουν την ακτοπλοΐα σε χαλυβουργία, τότε μάλλον θα μείνουν χωρίς συμπαραστάτες…



http://www.inews.gr/28/allo-aktoploa-ki-allo-chalyvourgia.htm

Share this post :

Δημοσίευση σχολίου

Test Sidebar

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. xania - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger